Από όλα τα
παραπάνω συμπεραίνουμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενσωματώνεται με όλο και
ταχύτερους ρυθμούς σε εκπαιδευτικούς θεσμούς ακολουθώντας τις επιταγές της
εποχής για μια εκπαίδευση ανοικτή σε
διαδικασίες αλλαγής και καινοτομίας. Η διάδοση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
και η ανάγκη υιοθέτησης ευέλικτων εκπαιδευτικών προγραμμάτων δημιουργεί συνεχώς
νέα δεδομένα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα τα οποία εκσυγχρονίζουν τις ηλεκτρονικές
τους υπηρεσίες, ώστε να καλύψουν την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για διά βίου
μάθηση μέσω μη συμβατικών εκπαιδευτικών μεθόδων, που καλύπτουν τις ανάγκες
περισσότερων και διαφορετικών προσδοκιών μαθητευόμενων.
Αξιολογώντας λοιπόν τη μακρά, αλλά
και ταυτόχρονα μικρή πορεία της εξ αποστάσεως στην παροχή εναλλακτικών μεθόδων
και μορφών εκπαίδευσης και είτε την
ορίσουμε ως μια διαφορετική μορφή εκπαίδευσης ή απλά ως μια μορφή της
συμβατικής εκπαίδευσης δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην σπουδαιότητα του
ρόλου της και στη δυναμική των ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών που μπορεί να
προσφέρει σφυγμομετρώντας τις αυξανόμενες ανάγκες για εκπαίδευση και
μετεκπαίδευση. Πιστεύουμε ακόμη ότι ο
ρόλος και η συμβολή της σε μαθησιακές διαδικασίες θα αυξάνεται με τον ίδιο
αλματώδη ρυθμό που θα εξελίσσονται και τα τεχνολογικά επιτεύγματα.